تقویت زانو

آرتروز نشان دهنده التهاب در یک یا چند مفصل بدن است. درد، ورم، و سفتی از علائم اولیه ابتلا به آرتروز هستند. تمام مفاصل بدن ممکن است تحت تاثیر این بیماری قرار گیرند، اما این مشکل معمولاً در مفصل زانو مشاهده می‌شود. ابتلا به آرتروز پا و زانو می‌تواند باعث شود انجام بسیاری از فعالیت‌های روزمره همچون راه رفتن یا بالا رفتن از پله برای فرد دشوار شود. در حقیقت این شرایط می‌تواند ناتوانی شدید را برای بسیاری از افراد به همراه داشته باشد. با وجودی که تا کنون هیچ درمان مشخصی برای بیماری آرتروز وجود ندارد، امروزه می‌توان از روش‌های مختلف برای کمک به کنترل زانو درد و درمان آرتروز زانو استفاده کرد. در حقیقت امروزه روش‌های درمان متعدد برای کنترل شرایط مربوط به ابتلا به آرتروز پا و زانو وجود دارد. به خاطر اینکه هر بیمار به صورت متفاوت به این روش‌های درمان واکنش نشان می‌دهد. در کلینیکها از روش‌های تشخیص و درمان متعدد برای افراد همچون مگنت تراپی، اوزون تراپی، طب سوزنی، ماساژ درمانی، فیزیوتراپی و درمان آرتروز پا با ورزش برای کاهش فشار وارد شده به مفصل و افزایش دامنه حرکتی آن استفاده می‌شود.

ورزش زانوي آسيب ديده به نظرغيرمنطقي است، اما ورزش منظم در واقع درد زانو و علائم ديگري از قبيل سفتي و ورم زانو را کاهش مي دهد و حتي برطرف مي کند . حرکت دادن زانوها آخرین چیزی است که فرد مبتلا به آرتروز زانو  به دنبال آن است. همچنین تمرین های حرکتی و انجام ورزش برای تقویت زانو و خم شدن زانوها و مفاصل بسیار مفید است. که در ادامه با نحوه ورزش برای آرتروز زانومی‌پردازیم.

دلايل زيادي براي ورزش زانو که مبتلا به آرتريت وجود دارد که از جمله آنها مي توان به موارد زير اشاره کرد:

  • ورزش کردن باعث حفظ دامنه حرکتي کامل مفصل و درمان زانو درد شدید مي شود
  • ورزش درمانی باعث استحکام عضلات محافظت کننده از مفصل مي شود
  • عضلات قوي به جذب ضربه توسط مفصل کمک مي کنند.

    ورزش براي اين که اثر بخش بايد نبايد حتما سخت باشد. در واقع، حرکات ورزش زانو درد که شامل حرکات نرم و کم برخورد هستند براي زانو درد بهترين حرکات اصلاحی هستند، مخصوصا براي بيماري هايي از قبيل آرتريت. انجام ورزش های زانو درد باعث به حداقل رسيدن فشار وارد بر مفصل مي شوند، حتي وقتي که انعطاف پذيري و استحکام عضله را افزايش مي دهند.

    درد خفيف در طول ورزش برای زانو درد نرمال است. همچنين دردناک شدن مفصل يک روز پس از ورزش نيز طبيعي است. اما در صورتي که درد، ورم يا سفتي شديد را در طول ورزش تجربه مي کنيد، از ورزش دادن مفصل آسيب ديده پرهيز کنيد و به پزشک مراجعه نماييد.

    افراد مبتلا به آرتريت زانو بايد به مدت پنج روز در هفته و هر روز سي دقيقه ورزش آرتروز زانو  و ورزش زانودرد را انجام دهند. شما مي توانيد ورزش ارتروز زانو خود را به سه جلسه دقيقه اي در هر روز تقسيم کنيد، اين کار نيز عملکرد خوبي را براي شما به همراه خواهد داشت. در عرض چهار تا شش هفته با درمان ارتروز زانو با ورزش بايد حرکت بهتر و در کمتري را تجربه کنيد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *